Częstochowa/ Wiadukt połączy dwie części miasta rozdzielone linią kolejową; podpisano umowę
"Inwestycja ta jest ważna dlatego, że pozwoli połączyć dwie części miasta oddzielone linią kolejową" - powiedział prezydent Krzysztof Matyjaszczyk. "Cieszę się, że na ten cel udało się też pozyskać 60 milionów złotych z programu inwestycyjnego Polski Ład" - dodał.
Kwota przetargu całej inwestycji to niemal 95 mln zł. Sama budowa nie powinna rodzić dodatkowych problemów komunikacyjnych, ponieważ nie wiąże się z zamykaniem istniejących dróg, czy też ograniczaniem ruchu. Inwestycja ta połączy DK91 z DK46 w sposób bardziej dogodny niż obecnie funkcjonujący. Koniec przewidziany jest na rok 2025.
W tym miejscu istniał przejazd kolejowy z zaporami, zamknięto go jednak w latach 70. ub. wieku ze względu na rosnący ruch kolejowy - zauważył Piotr Kurkowski wicedyrektor częstochowskiego Miejskiego Zarządu Dróg.
"Jest to na dziś największa inwestycja, jaką do tej pory realizowaliśmy. Mamy na tyle doświadczony zespół, że nie obawiamy się i zrealizujemy ją w zakładanym terminie" - zapewnił Michał Targoś z firmy Primost-Południe.
Potrzeba połączenia ulic 1 Maja i Krakowskiej tunelem lub wiaduktem została dostrzeżona w Częstochowie już niemal 30 lat temu, teraz doczeka się realizacji.(PAP)
Autor: Maciej Świerzy
macs/ ok/ jann/
